Son 10 yılda başlayan dijital dönüşüm, bütün kamu kurum ve kuruluşlarını bu değişime zorlarken, özel sektör çoktan bu konuda adımlar atmıştı. Özel Sektörde devam eden rekabet nedeniyle, şirketler veya işletmeler fark yaratarak ürün ve hizmet satışlarını artırmak istediler.
İşletmemizde dijital dönüşüm nasıl yapılmalı?
Dijital Dönüşüm ile ne anlamalıyız? İşletmemizin hangi bölümlerini dönüştürmeliyiz? Gibi bir çok soru kafamızda dolaşıp duracaktır. Peki nedir bu dijital dönüşüm? Günümüzde en çok kullandığımız cihaz hangisidir diye soracak olursak, hiç yanımızdan ayırmadığımız ve sürekli elimizde tuttuğumuz cep telefonu dediğinizi duyar gibi oluyorum.
Diyelim ki bir ürün veya hizmete ihtiyacınız oldu. Ne yapıyorsunuz? Ya daha önce yaptırdığınızı bir usta varsa onu arıyorsunuz veya ürün aldığınız bir mağaza veya dükkan var ise oraya gidip alıyorsunuz. Eğer bunlarda mümkün değilse, hemen cep telefonunuzdan bir arama yapıyorsunuz. Ürün veya hizmet adını yazarak arıyorsunuz, bulduklarını inceliyor, karşılaştırıyorsunuz ve en iyisini en ucuza almaya çalışıyorsunuz.
Bu aramalar sırasında, internet tarayıcınız size arama sonuçlarını gösteriyor. Bunların arasında en üst sıralarda, sizin arama yaptığınız kelimelere göre ilgili ürünlerin reklamlarını görüyorsunuz. İşte bu işlem, sizin ürün ve hizmetleriniz varsa, onlar içinde aynı şekilde başka kullanıcıların aramalarında listelenmektedir.
Ürün ve hizmetinizle ilgili web sitesi ve ürün bazlı sayfaların içerik olarak iyi hazırlanması önem arz ediyor. Sadece reklam vermek suretiyle ürün veya hizmeti satamazsınız. Bu şu anlama geliyor, hem ürün veya hizmet ile ilgili içerik detaylı ve bilgilendirici olmalı ve hem de bu ürün ile ilgili reklam bu içeriğe paralel ve tam olarak arayanların karşısına çıkabilmeli.
Ürün veya hizmet sayfamızın iyi bir şekilde hazırlandığını varsayalım. Şimdi Google reklam yapmak istiyoruz. Peki bunu kim yapacak. Birçok kişi ben yaparım diyebiliyor ve ilk reklam kampanyasını hazırlıyor. Ama ne kampanya? Ne anahtar kelime çalışması var ne de kampanya optimizasyonu var.
Bu durumda ne oluyor?
Siz kaybediyor ama Google kazanmaya devam ediyor. Yani reklam bütçenize para yetiştiremiyorsunuz ve ürün satışlarınız reklamlarınızı karşılamıyor. Eğer Google Reklam yapacaksanız, mutlaka işin uzmanına yaptırmalısınız. İyi bir iletişim ile, tam olarak ne istediğinizi anlatmalı ve beklentilerinizi kampanya amaçlarına göre optimize edilmesi sağlanmalıdır.
Dijital Dönüşümü Başaran Bir İşletme Örneği
Küçük ölçekli bir araba özel servisi, yaptığı hizmetler için dijital dönüşümünü başlattı ve reklam kampanyaları ile satışlarını artırmak istedi. İşletme sahibi ile yaptığımız görüşmede, hangi hizmetleri kimlere, nasıl ve hangi şartlarda verdiğini, müşteri profilleri, hedef kitlesi gibi önemli konuları görüştükten sonra, hazırladığımız reklam kampanyası ile günlük 40 TL civarında bir reklam ödemesi ile servise gelen araç sayısının arttığını, sürekli olarak reklamdan gelen telefon görüşmeleri yaptığını, bilgi vermek suretiyle yeni müşteri kazandığını ve hedef odaklı reklamın gelirlerini artırdığını paylaştı. Yani mutlu işletme, kazançlı iş sahibi ile dijital dönüşümü faydaya ve kazanca dönüştürmüş bir işletme ve çalışanlarından bahsetmiş olduk.
Bu yukarıda anlattığım hikayenin benzerini yaratmak, birlikte çalışmak, uzmanlığı, tecrübeyi harmanlayarak sinerji üretmek ve dijital dönüşümü sağlamak sizin talebiniz ve bizim emeklerimizle olacaktır.
Bu konuda bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Bütün işletmelerimize başarı ve bereketli kazançlar dileriz.
Saygılarımızla…
İdris Elmas
Danışman & Eğitimci