İLETİŞEBİLİYOR MUYUZ?
İletişimin insan hayatının her alanında çok önemli olduğunu kuşkusuz hepimiz biliyoruz. Kişiler arası çatışmaların önlenmesine olanak sağlayacak iletişim tekniklerinin en önemli başlıkları, gülümseme, dinleme, konuşma ve beden dilinden oluşmaktadır. Bireylerin iş ve özel hayatlarında başarılı olabilmeleri, karşılarındaki insanları ötekileştirmeden, ön yargılardan uzak, empati kurabilen ve yüzünde gülümseme olan bir davranış kalıbını benimsemelerine bağlıdır.
“İletişim hayatın kendisidir”
İletişim, samimi duygu ve düşünce alışverişidir. Çevremizdeki insanları ve müşterilerimizi anlamak ve kendinizi anlatmak adına, onlar ile kurduğumuz iletişimin kalitesi çok önemlidir. Karşımızdaki insanı dinlemek ve problemini anlamaya çalışmak insani bir görevdir aynı zamanda. Birisiyle konuşurken mutlaka göz teması kurmalı, muhatabımızı önemsediğimizi belli etmeliyiz. Böylece karşımızdaki kişinin düşüncelerine önem verdiğimizi göstermiş oluruz. Takdir cümleleri kullanmaktan çekinmemek, gerektiğinde özür dilemesini bilmek, sabır göstermek ve teşekkür etmek de çok erdemli bir davranış kalıbıdır. Zira, sabırla beklemesini bilen ve en son söylenecekleri en başta söylemeyenler iletişimde mutlaka kazançlı çıkacaktır. Sorduğumuz soru da kalitemizle ilgili bilgiler verir. Doğru soru sormak zeka belirtisidir.
- İletişimin amacı; anlamak, anlaşmak ve doğru anlaşılmaktır.
- Gülümsemeyi asla bırakmayın.
- Yüz yüze ve göz göze iletişimi tercih edin.
- Beden dilini düzgün kullanın.
- Nezaketi asla elden bırakmayın. Nezaket, samimiyetin ve kültürümüzün en önemli göstergesidir.
- Konuşurken net olun ve ses tonunuzu iyi kullanın. Zira dil, aklın ayak izleridir.
- Mutlaka çözüme odaklanın. Beyin çok yüksek sorun çözme yeteneğine sahiptir.
- Hiçbir zaman umudunuzu yitirmeyin.
- Karşıdakinin bakış açısına ve fikirlerine saygı gösterin
- Herkesin kendi çapında muhteşem yönlerinin olduğunu unutmayın.
Ramazan KARAKAYA
Danışman&Eğitimci